{if 0} {/if}
|
בכל מקום עבודה, תמיד, בכל מקום ולא רק כאן בישראל, יחסי אנוש הם עקרון חשוב ובסיסי. אף אחד לא באמת אוהב עובדים שלא מסתדרים עם הקולגות לעבודה.
אם העובדים שסביבך לא מסתדרים איתך, הסיכויים שלך לקבל קידום או העלאה בשכר לא בשמיים. מחקרים בתחום העבודה מלמדים כי העובדים שזוכים לקידום המהיר ביותר הם בדיוק אותם עובדים שזוכים להערכה גבוה מצד הקולגות שלהם.
כולנו מעדיפים לעבוד ליד וביחד עם אנשים נעימים, חברותיים, חייכנים ומפרגנים. מצד שני, אף אחד מאיתנו לא באמת ישמח לראות בכל בוקר בעבודה פרצוף חמוץ ולשמוע קיטורים לאורך 8 או 9 שעות. לא נעים, נכון?
עם יד על הלב, כל אחד מאיתנו יעדיף לעבוד בסמוך לאנשים שהם קודם כל בני אדם. ומכאן שגם אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו ולהבין מה בדיוק חושבים הקולגות שלנו לעבודה עלינו...
בכל מקרה שלא יהיה, אספנו עבורכם 10 טיפים שכל אחד מאיתנו יכול וצריך להפנים, על מנת שנוכל להסתדר טוב יותר עם עמיתים לעבודה, בכל מקום שבו אנו עובדים.
שמור על הלשון שלך
הדרך בה אתה אומר משהו חשובה הרבה יותר ממה שתגיד. כשעומד לפנייך מצב קשה בעבודה, אמור תמיד פחות ממה שאתה חושב.
לשמור על הלשון בסיטואציה מלחיצה, ימעיט את הלחץ, כי הדרך בה תתמודד עם המשבר יתן לאחרים ביטחון בך וביכולתם להעלות מולך בעיות.
שלא נדע: לשון הרע בעבודה
אל תחלק הבטחות שווא
אם אתה מתכנן לחלק הבטחות, בצע אותם, לא משנה מה המחיר. הדרך הקלה ביותר לאבד כבוד מאחרים היא להבטיח דברים שאתה לא יכול או מוכן לבצע.
זאת האחריות שלך לקיים את מה שאתה מבטיח בעבודה. קולגות יהססו לפנות אליך בעתיד אם אתה לא מקיים הבטחות. טוב שם טוב משמן טוב.
היה אדיב ומפרגן
לעולם אל תיתן להזדמנות להפגין אדיבות ופרגון לקולגה לחלוף על פניך. שבח עבודה טובה, בלי קשר למי ביצע אותה.
לעיתים תצליח להפוך קולגה קשה במיוחד לרך ונעים, ברגע שהוא מבין שאינך חושש להחמיא לו ולפרגן לעבודתו, על אף הדרך בה הוא תופס אותך בדרך כלל.
יחד עם זאת, כשאתה נותן ביקורת, עשה זאת בעדינות ובאופן שיעזור, לעולם לא ביוהרה.
הראה שאיכפת לך מהרגשות של העומד מולך. הגמול שלך יהיה רב גם מממעשה אדיבות קטן ופשוט.
הראה ענין באנשים בעבודה
למד על תחומי הענין, המשפחות ואף על בעיותיהם של הקולגות שלך.
קל יותר לגרום לקולגות לבטוח בך כשאתה מראה גישה איכפתית. כשאחרים שמחים, השתתף בשמחתם, כשאחרים במצוקה או באבל, היה אמפתי.
הראה לכל מי שאתה בא איתו במגע במקום העבודה שהוא חשוב ובעל משמעות. זה משתלם.
תהיה חיובי
אל תשקע בכאבים ובאכזבות שלך. שמירה על גישה חיובית ואופטימית תגרום לעמיתיך לעבודה להרגיש נוח במחיצתך.
קיטורים ותלונות תמידיים לא ישרתו אותך עם קולגות בעבודה ואף ירחיקו אותם ממך.
שמור על ראש פתוח
אל תגרר לויכוחים מיותרים. נהל דיון עם אחרים במקום להתווכח ושמור על ראש פתוח.
להיות זה שתמיד לא מסכים יתיש את הקולגות שלך, והם יעדיפו להתנהל מול אלה שהם בעלי גישה רגועה והגיונית ומוכנים להקשיב לדעה שונה משלהם. כשאתה ניצב מול סיטואציה שאתה לא אוהב זכור שאפשר לא להסכים עם משהו בלי להיות ווכחן ורגשני לגבי זה.
ותר על רכילות משרדית
סרב לדבר על בעיות וחסרונות של אחרים. אל תיתן לרכילות לשלוט בחיים שלך. ללכלך על מישהו אחר כדי להדגיש את יתרונותיך, זה בזבוז זמן ויותר מכך, זה עלול להיות הרסני.
בייחוד במקום העבודה, מוראל חשוב ביותר וכשאנחנו מדברים נגד אחרים, כדאי שנחשוב מה הם אומרים עלינו מאחורי הגב.
הזהר לפגוע ברגשותיהם של עובדים אחרים
הומור על חשבונם של אחרים פוגע ומעליב. העלבון שאותו אדם ירגיש יופיע בזמן הכי פחות צפוי לרוב. קחו בחשבון את רגשותיו של האחר לפני שאתם עושים צחוק.
יכול להיות שהתכוונתם בסך הכל להצחיק, אבל העקיצות הללו דוקרות וכואבות. קולגות יזהרו מכם ויחששו להתקרב ולתת בכם אמון אם תשימו לצחוק עובדים אחרים.
אל תקדיש תשומת לב למה שאחרים אומרים עליך
זכור, יתכן שהקולגה שאומר עליך הערות מתנשאות או ביקורתיות לא באמת יודע על מה הוא מדבר.
אל תיקח ללב את מה שאומרים עליך ותן לפעולותיך להכתיב איך אחרים רואים אותך בעבודה, וכך הם לא יתנו לדברים השליליים הנאמרים להשפיע עליהם.
אל תדאג לקרדיט שלך
עשה את המיטב בעבודתך. דאגה על כמה קרדיט אתה מקבל רק יכביד עליך עם לחץ נוסף. תן לאחרים לראות את אתיקת העבודה שלך, וכך תוכל להתגאות ולהנות מעבודתך.
קיראו עוד: טיפים וכלים שיעזרו לכל אחד להסתדר טוב יותר עם הבוס/ית