{if 0} {/if}
|
נקדים ונסביר כי כל אדם שמחפש עבודה צריך להכיר את הרשת החברתית לינקדאין. הרשת החברתית הושקה באמצע שנת 2002 ומאז צברה פופולאריות עצומה (בין 15 האתרים הגדולים בעולם) ונרשמו אליה יותר מ-200 מיליון עובדים, מעסיקים ומובטלים מכל רחבי העולם וכמובן שגם מישראל.
רבים מהם מצאו עבודה בזכות הקשרים האישיים והמקצועיים שיצרו ברשת החברתית. אם אתם חושבים שזה לא בשבילכם וגם אם שלחתם עשרות קורות חיים באתרי דרושים ברשת - על Linkedin אתם לא יכולים לוותר!
א.ש. הועסק עד לאחרונה כמנהל פרויקטים בחברת תקשורת. צעדי ההתייעלות שנדרשו בעקבות הרפורמה בשוק הביאה לפיטוריו. במעמדו ובגילו, הסיכויים למצוא תפקיד הולם נמוכים. מצבו המשפחתי לא מאפשר לו לוותר ולהידחק למעגל מקבלי האבטלה. הוא חייב להתאושש ולהתחיל במסע חיפוש עבודה מהיר ואפקטיבי.
במשך שנים הוא היה שקוע בתוך הפרויקטים שבניהולו. הוא לא הספיק להרים את הראש ולהתעדכן בחידושים ובפיתוחים האחרונים בתחום חיפושי העבודה.
א.ש. עודנו שבוי בטכניקה של שליחת קורות חיים למספרי פקס וכתובות דואר אלקטרוני של מעסיקים וחברות השמה. על סף ייאושו פגש בו חבר לעבודה שגם הוא פוטר וזה סיפר לו על רשת חברתית מקצועית, שלא עוסקת בשטויות ורכילויות ובאמצעותה יש סיכוי טוב למצוא עבודה חדשה. "על מה אתה מדבר" שאל, "על רשת לינקדאין Linkedin" השיב החבר. "ספר לי עליה" ביקש א.ש. והחבר סיפר.
הרשת הושקה בשנת 2002 כרשת חברתית שנועדה ליצור קשרים מקוונים בין עובדים, מעסיקים, לקוחות וספקים מכל העולם, שלהם עניין ואינטרסים משותפים להחליף ולשתף במידע מקצועי. מייסדי הרשת מדווחים על כ-200 מיליון משתמשים פעילים ברשת מקרב 200 מדינות בעולם. בישראל רשומים כ-650 אלף משתמשים.
לינקדאין היא עוד רשת חברתית, אך תעודת הזהות שלה שונה מהותית מזו של הרשתות האחרות בהן מחפשים ומוצאים קשרים חברתיים ומשתפים בחוויות רגשיות, רכילויות, תמונות, טיולים ופוסטים של שר האוצר ויו"ר האופוזיציה. רשת לינקדאין ממקדת את פעילותה בעסקים וקריירה. זוהי הרשת הפופולרית ביותר בעולם למי שמחפש עבודה.
מי שבוחר להשתמש ברשת יודע מראש למה היא נועדה, את מי היא משרתת, מה יש לה להציע ומה הפוטנציאל שלה בחיפוש מקומות עבודה בישראל וברחבי העולם, לפי פרופיל אישי ומקצועי התואם את כישורי המועמד ותוכניותיו. גם מקומם של המעסיקים מכל התחומים לא נפקד ברשת. נהפוך הוא.
המעסיקים מתנחלים בה ומכים בה שורשים. הם יודעים גם למה. הרשת הזו הפכה למגרש המשחקים הכי פעיל ואטרקטיבי של ציידי ראשים, חברות השמה ומנהלי משאבי אנוש בחברות עסקיות שמעוניינים לאתר עובדים מתאימים למשרות פנויות.
הרשת חוסכת להם מאמצי איתור מייגעים ויקרים בזירות וברשתות אחרות ומקדמת ביעילות התקשרויות וסגירות בין מעסיקים למועמדים. התמצית המרוכזת של כוח אדם מקצועי ומיומן תחת רשת אחת עם פריסה עולמית מבדלים את לינקדאין מפייסבוק טוויטר ועוד אחרות חברתיות.
מי שמחפש עבודה באמצעות לינקדאין צריך לדעת שהוא נכנס לזירה תחרותית ביותר וכמו בכל זירה שכזו, יש להשקיע בשיווק, מיתוג וקידום הפרופיל האישי והמקצועי. המעסיקים הפוטנציאליים שוחים ברשת ומנסים לדוג את דג הזהב שלהם.
הסיכוי של מחפש העבודה לעלות בחכתה של חברה ראויה ומובילה, מותנה לא מעט במערכת הקשרים ויצירת התת רשת שבונה לעצמו המועמד שמחפש את העבודה הכי שווה לו.
איך מנצלים את המוצרים והשירותים שהרשת הזו מציעה לקידום ומימוש המטרה של חיפוש ומציאת עבודה לקריירה חדשה?
בשלב הראשון נרשמים לרשת החברתית כמובן. הליך ההרשמה קצר, ידידותי למשתמש וחינמי לחלוטין.
בעת ההרשמה אנו יוצרים למעשה פרופיל שהוא גרסה וירטואלית לקורות חיים וניסיון מקצועי.
בפרופיל מפרטים הכל: ניסיון מקצועי, כישורים, יכולות, קורסים מקצועיים, הצלחות עסקיות, ניסיון בעבודות קודמות, סדנאות, הפניות למאמרים מקצועיים ומחקרים שכתב המועמד, מוסדות לימודים בארץ ובחו"ל, ציונים, הישגים, המלצות ממעסיקים וקולגות מהעבר ועוד!
תמונה עדכנית תוסיף חיים ופנים יפות לטקסט. גם סרטוני וידאו ניתן להעלות לרשת לינקדאין ולשייך לפרופיל המקצועי שלכם.
אפשר ומומלץ להוסיף מצגת או קישור אליה, המתעדת בצורה מקצועית ומעניינת את הכישורים הרלבנטיים לתחום העיסוק שמעניין אתכם, כמו גם מצגות שייצרתם מסיבות מקצועיות בעבר.
אם מדובר למשל במשרה להדרכת מנהלי שיווק, כדאי לצרף מצגת בה המועמד מרצה בכנס מקצועי שהוזמן אליו וזכה לשבחים. את הפרופיל כותבים בשפה האנגלית.
אם אתם מתקשים לנסח פרופיל ברמה גבוהה כדאי להיעזר בגורם מקצועי שיודע איך עושים את זה נכון. הפרופיל הוא חלון הראווה שלכם כלפי קולגות, ממליצים וכמובן מעסיקים פוטנציאליים. כתיבה לקויה וירודה בניסוחה עלולה להרתיע ולהרחיק מעסיק פוטנציאלי. לא לשכוח לעדכן את הפרופיל אם וכאשר משתנות הנסיבות או אופי המשרה המבוקשת.
הפרופיל שלך עלה לרשת החברתית. יש מוצר להתחיל איתו בחיפוש עבודה. אם אתה לא מקושר לכמה שיותר משתמשים אתה לא קיים. הרשת מציעה למשתמשים להיעזר ביישומים שהיא פיתחה.
כדאי לשתף אחרים במידע, להרחיב את מעגל המקושרים והמכרים, להציג מצגות, לשמור מסמכים, לקיים דיונים ולהחליף דעות על פרויקטים וחוות דעת על חברות שמציעות עבודה, ליצור קישורים לבלוגים, לאתר חברים לצורך קיום פגישות ואפילו להעביר רשימת ספרים ומאמרים שהמועמד קורא ומעוניין לשתף.
ככל שמשתמש יוצר רשת מקושרים רחבה, איכותית וממוקדת הרשת יודעת לדרג אותו בהתאמה. דירוג גבוה מקדם כמובן את החשיפה והאטרקטיביות כלפי מעסיקים שמחפשים עובדים חדשים. אפשר להתחיל עם בני משפחה, מכרים, חברים וקולגות. הרשת תסייע באמצעים הטכנולוגיים שלה, לקשר אתכם לחברים נוספים לפי הפרופיל שהוצג.
הייעד הוא ליצור רשת מקצועית רחבה סביב הפרופיל שלך כדי שזו תקדם ותתרום לתוצאות חיוביות במסע לחיפוש עבודה.
ליחצו לקריאה: מדריך לפתיחה והגדרת פרופיל לינקדאין מקצועי
Linkedin מאפשרת הקמת קבוצות הומוגניות בעלות מכנה משותף מקצועי ועסקי. הקבוצה נבנית על בסיס קשרים לימודיים מאותו מוסד, מעסיקים דומים בעבר, מכנסים מקצועיים בהם נטלו חלק והוחלפו כרטיסי ביקור, ארגונים, עמותות, תחומי עניין ועוד! כל משתמש שמוצא עניין בקבוצה קיימת יכול להצטרף אליה ולכל משתמש אפשרות לפתוח ולנהל קבוצות עניין מקצועיות חדשות.
בתוך הקבוצות מתנהל לו קיום מקביל. החברים מנהלים דיונים, מעלים רעיונות למיזמים, מפרסמים מודעות, הפורומים רוחשים פעילות, שאלות נשאלות ותשובות נענות בהתאם להגדרות של המשתמש המצטרף.
הרשת יצרה שוק מקביל של מחפשי עבודה וקידום מקצועי. חברות השמה ומנהלי משאבי אנוש התבייתו מזמן על הרשת לצורך גיוס עובדים מתאימים. הם הבינו שהאיכות נמצאת שם. מי שמחפש משרה באופן דיסקרטי כדי שהמעסיק הנוכחי לא יעלה על תוכניותיו וינקום בו, לא ישלח קורות חיים בתפוצה רחבה, לא יבקש סיוע במסגרת חבר מביא חבר, אלא יעדיף את הבירור ואפשרויות החיפוש הדיסקרטי יותר בתוך לינקדאין.
המגייסים יפנו קודם לקבוצות בתוך הרשת, יזהו את המכנה המשותף המעניין אותם ושם יפרסמו מודעת דרושים. המגייס יכול לפנות ישירות למועמד שהפרופיל שלו משך אותו או למעגל המקושרים האחרים בקבוצה שיובילו אותו למועמד הרצוי להם.
ככל שמשתמש מתגלה כגורם חיובי ותורם לקבוצה ולסוג פעילותה ותכניה, גוברים סיכוייו להיקלט ברדאר של המגייסים. גם ללא חיבור לקבוצה, יכול פרופיל מושקע וייחודי לעניין את המגייס הפוטנציאלי לזימון לראיון ובדיקת מעמיקה של תנאי העסקתו.
בהנחה שא.ש. מיודענו יודע מהו התחום שבו הוא מעוניין לעסוק לאחר פיטוריו וגם אם טרם הספיק להכין פרופיל אישי הוא יכול להיכנס קודם לאתר של הרשת בכתובת www.linkedin.com משם להיכנס לקטגוריה Linkedin Jobs.
לחיצה על הכפתור תוביל לעמוד שמאפשר חיפוש משרה לפי חיפוש בסיסי ומתקדם. כמו כן יש פירוט של משרות לפי תחומים וכמובן שניתן למצוא עבודה כמעט בכל עיר ברחבי העולם. ניתן לחפש הצעות עבודה נוספות לפי חיתוכים מגוונים ומדוייקים שמעניינים אותך בלחיצה על הקישור בתפריט הניווט: Jobs Directory.
אם מצאתם משרה שמעניינת עליכם להירשם לאתר, להודיע שאתם מחפשים עבודה תוך הגדרת התחום והמשרה, לבצע מעקב אחר התגובות. אם הוצעה משרה תואמת תתבקשו לשלוח את הפרופיל האישי כדי שהמציע יבחן את התאמתכם.
הרשת מציעה עיון במשרות פתוחות ומעודכנות שמפרסמים המעסיקים. לרשימה זו ניתן להגיע בלחיצה על כפתור Careers בסרגל הניווט. לחיצה על קישור של אחת המשרות המוצעות תוביל לעמוד המפרט את תאור המשרה, דרישותיה ופרופיל עסקי של החברה המציעה.
אם לא מצאתם משרה מתאימה באופציה המוצעת לעיל, זה הזמן להיכנס לקבוצות שחברתם אליהן. זכרו, אורח לרגע שרק בא להציץ בנעשה בתוך הקבוצה לא יקבל יחס ראוי ורציני.
אם אתם מצפים שחברי הקבוצה יסייעו לכם באמת למצוא עבודה מתאימה עליכם לקחת חלק פעיל בדיונים המתקיימים, להציע הצעות, לענות לשאלות העולות בפורום, למצב את מעמדכם המקצועי בין חברי הקבוצה ואז לבקש את טובתם.
במידה ואיתרתם חברה שמציעה משרה שיכולה להתאים לכם, בדקו מי מהחברים המקושרים שלכם ברשת עובד באותה חברה. צרו עמו קשר, הציגו את נושא הפנייה, בקשו סיוע והכוונה למי לפנות בתוך החברה על מנת ליצור את הקשר הראשוני שחשוב כל כך בזמן חיפוש עבודה.
גורם מקצועי באותה חברה מקבל פניות רבות ואין באפשרותו להגיב למרביתן. לכן, הפנייה מקולגה שממליץ עליך בעקבות הקשרים שיצרת בלינקדאין, תקדם את הסיכויים שלך ליצירת קשר ישיר עם הגורם המקצועי בחברה שמחפשת עובדים ומכאן הכול תלוי בך וביכולת שלך.
כידוע וכפי שהסברנו זה עתה, הקהילות והקבוצות המקושרות בלינקדאין הן היעד לחיפוש מועמדים למשרות פנויות על ידי חברות ומעסיקים רבים. אם אתם מחפשים עבודה, זו אחת הפלטפורמות להציג את מועמדותכם. הציעו את עצמכם. המגייסים יציצו לתוך הפרופיל שפרסמתם. אם הוא ישכנע וירשים, יווצר הקשר הראשוני ואולי תגיעו לראיון עבודה מעניין.
כך לדוגמא, אחת הקבוצות הישראליות המובילות שהתארגנה ב-Linkedin היא Israel High Tech שבה למעלה מ-10,000 חברים פעילים. חברי הקבוצה מעלים פוסטים שמעניינים אותם ואת האחרים. נוצרים דיונים ערניים עם אלפי תגובות ולייקים בכל יום. מי שמחפש עבודה לא מתבייש להציע את עצמו ומבקש סיוע מחברים ועמיתים בקבוצה. ככה עושים את זה נכון בלינקדאין.
גם קבוצה זו כיתר האחרות הפנימו את היתרון היחסי הטמון בקבוצה תומכת עם קשרים ואינטרסים מקצועיים משותפים.
הכללים והרציונאל להיערכות לחיפוש עבודה אפקטיבי ברשת לינקדאין דומים במהותם לחיפוש עבודה ולהכנות המקדימות לה בערוצים האחרים.
הצורך להרשים ולהלהיב את המעסיק באמצעות קורות חיים עשירים ולאחר מכן במסגרת ראיון אישי שגם לו יש כללים ברורים של עשה ואל תעשה, נועדו לשרת מטרה אחת נעלה מבחינתו של מחפש העבודה והיא, למצוא עבודה ראויה כדי לצאת ממעגל האבטלה.
אין ספק שלרשת לינקדאין יש יתרון עצום בקידום ומימוש המטרה של מציאת עבודה. יתרונותיה בולטים ומוכרים. מחפשי העבודה וספקיה נפגשים באותה צומת, יוצרים היכרות, מתרשמים הדדית ובמקרה הטוב, סוגרים עסקה לשביעות רצון הצדדים.
אנחנו ממליצים לכל אדם שרוצה להתחיל לעבוד או להתקדם מתפקידו הנוכחי, להרשם ולהכיר את הרשת מקרוב. בלינקדאין זה עובד מעולה!
ליחצו כאן והכנסו לפורום דיני עבודה בפורטל העובדים!