סיכמתי על סיום העסקה בחברה. כחלק מהסיכום נקבע שאסיים אחרי מספר חודשים ולא חודש. להלן השאלןת:
1. האם חובה לערוך הסכם סיום העסקה לאור אורך ההודעה המוקדמת שעלי לחתום עליו או שאפשר פשוט להחליט על תאריך. לא מבין למה החברה מייצרת חוזה חדש עבור זה
2. במסגרת החוזה מופיע סעיף שאומר שאני מוותר על כל טענה מכל סוג שהוא במסגרת ההסכם?
האם זה חוקי? האם זה סביר? האם לא אוכל בהמשך לתבוע על סוגיות של יחס או על טעות בתשלומים אם אגלה כזו. אין לי שום תכנית כזו אבל לא מעוניין לוותר על הזכות
The Employee hereby confirms that the entitlements as detailed above constitute the full and final
settlement of everything the Employee is entitled to from the Company and beyond the
requirements of law; and that subject to the fulfillment of the terms detailed above, the Employee
hereby warrants, confirms and undertakes that neither the Employee, nor anyone on his behalf,
has nor shall have any claims, demands and/or causes of action, against the Company and/or its
subsidiaries, assigns, representatives, agents, officers, directors, employees, affiliates, and/or
shareholders (including any of their representatives, agents, officers, directors or employees)
concerning the Employee’s employment by the Company and/or the termination of such
employment, including, without limitation, any and all claims, demands and/or causes of action
in connection with salary payments, severance pay, any claim concerning the hearing process,
bonuses, pension payments or deductions, any notice period or pay in lieu thereof, overtime pay,
pay for work on the weekly day of rest or during holidays, vacation pay or redemption of such,
stock options, discrimination, any and all reimbursements or refunds for expenses of any kind,
convalescence pay, sick days, and any payment and/or social benefit of any kind whatsoever.
This Agreement is and shall, be considered a settlement and
notice of waiver in accordance with
Section 29 of the Severance Pay Law of 1963.