|
רשתות חברתיות הן כבר הרבה מעבר לכלי חברתי. לינקדאין Linkedin היא כנראה הרשת המקצועית המובילה כיום, שמטרתה ליצור קשרים עסקיים בין חבריה. נכון לשנת 2011 קיימים ברשת מעל ל-120 מיליון פרופילים וזהו אחד האתרים הנצפים ביותר בכל רשת האינטרנט.
בניגוד לפייסבוק, אינכם מציעים כאן "חברות" אלא מזמינים אנשים לחבור לרשת המקצועית שלכם, היינו Connect. מאחר ובאתר קיים שוק גדול של מחפשי עבודה, חברות השמה ואנשי כוח אדם ומשאבי אנוש, סוקרים את הרשת בחיפושם אחד מועמדים פוטנציאליים.
מאחר ולינקדאין מאפשרת סינונים מקצועיים, הם יכולים לארגן את החיפוש בהתאם לניסיון והתכונות שהם מחפשים במועמד.
מבחינתם, זוהי אופציה נוחה, חסכונית בזמן וזולה שמייתרת את פרסום מודעה וקבלת מאות ואפילו אלפי קורות חיים שרובם אינם רלוונטיים.
השקעה בפתיחה וארגון נכון של פרופיל ברשת לינקדאין הוא אחת הדרכים החשובות והיעילות ביותר במציאת עבודה חדשה. בכתבה זו תוכלו למצוא מגוון של עצות וטיפים שיגדילו את החשיפה שלכם ויסייעו ביצירת קשרים עם חברות ומעסיקים פוטנציאליים.
האתר של לינקדאין הוא ברור ויחסית קל לתפעול, כך שלרוב הוא יכוון אתכם דרך השלבים של פתיחת פרופיל. החיסרון שלנו כישראלים הוא שהרשת היא כולה באנגלית, עם זאת, אולי ימצאו אתכם משאבי אנוש באיים קריביים שזקוקים נואשות לדובר עברית?
שלבים בפתיחת פרופיל בלינקדאין:
בחרו לעצמכם Headline. זוהי מעין "כותרת ראשית" שתופיע מתחת לשם שלכם והיא למעשה התקציר המקצועי שלכם:
David Colman
Journalist, Producer, Media Expert
או לחלופין כאשר מקום העבודה שלכם מופיע גם הוא בכותרת
Binyamin Gur
Managing Director at Microsoft LTD
מתחת לאותה שורת כותרת מופיעה כותרת משנה ובה מקום המגורים שלכם והתעשייה (Industry) בה אתם עובדים.
הנה כמה דוגמאות:
Israel/ Media Productions
London/Law Practice
USA/Computer Software
הוסיפו Skills & Expertise, כלומר מעין תגיות של מה שאתם יודעים לעשות ו-Languages או אילו שפות אתם דוברים ובאיזו רמת בקיאות.
Summary – תקציר של קורות החיים שלכם. אחד הדברים החשובים ביותר ולכן, הקדישו מחשבה למה תרצו לכתוב בו. ניתן לנסח את התקציר בכמה שורות בגוף שלישי או שתוכלו לבנות אותו כמסמך אישי בגוף ראשון. זה הדבר הראשון שהמעסיק יתקל בו ולכן, השקיעו זמן ומחשבה בניסוחו.
השלב הקשה והארוך ביותר – Experience או ניסיון. בדיוק כמו שכתבתם בקורות החיים שלכם: שנה, מקום העבודה, תפקיד, פירוט.
הפנו תשומת לב מיוחדת לנושאים הבאים:
Education – תארים אקדמיים וקורסים שהשלמתם במהלך חייכם.
הוסיפו Personal Details (תאריך לידה ומצב משפחתי) ו-Interest (תחביבים).
הוסיפו תמונה. הכוונה היא לא לתמונה שלכם בבגד ים או יושבים בפאב לכזו בה אתם נראים בה מקצועיים ורציניים, רצוי תמונה של הפנים והכתפיים בלבד. הקפידו שהתמונה תהיה באיכות טובה.
קישורים – לינקדאין מאפשרת לכם לפרסם 3 קישורים בעמוד. אם בבעלותכם אתר אינטרנט, אם אתם כותבים בלוג או ברשותכם חשבון טוויטר או פליקר, זה המקום להוסיף אותם.
כתובת URL – תחת התמונה מופיע קישור לאתר שלכם בלינקדאין. תוכלו לערוך אותו כך שיהיה קל יותר למצוא אתכם ברשת ובחיפוש גוגל. במקום השורה הארוכה והמספרים, יש לכם אפשרות שהשם שלכם יופיע כך: il.linkedin.com/in/davidcolman.
זה יסייע למי שמחפש את השם שלכם ברשת האינטרנט להגיע ישירות לפרופיל העסקי בלינקדאין.
בשלב האחרון, עמדו על Profile ולחצו על האפשרות השנייה – View Profile. זהו האופן שבו הפרופיל שלכם יראה לאחרים ולכן, לפני שאתם מסיימים לערוך את הפרופיל בדקו שהמידע מופיע באופן מסודר וברור.
זהו, עכשיו אתם מוכנים להתחיל וליצור קשרים חדשים!
לינקדאין, כמו פייסבוק, אינה מאפשרת להתחבר עם אנשים שאינכם מכירים מחוץ לרשת החברתית. כלומר, לא תוכלו לשלוח הזמנה לכל מי שנראה לכם רלוונטי, אלא תצטרכו לספק הוכחה כי אתם מכירים (כמו לספק את כתובת המייל של אותו אדם).
עם זאת, לינקדאין יודעת על פי הפרטים שהזנתם מי יתכן ואתם מכירים ותציע לכם אפשרויות שבעבורן לא תצטרכו "להוכיח" הכרות קודמת.
לינקדאין הוא גם אתר מקצועי לחיפוש עבודה ובו מפורסמות מידי יום אלפי משרות בכל רחבי העולם. בשורה העליונה, לחצו על כפתור Jobs והגדירו את המאפיינים של המשרות שאתם מעוניינים בהן.
בנוסף, תוכלו להגדיר את עצמכם כמחפשי עבודה ולבנות מודעה ובה מעט רקע על מה אתם מחפשים.
בהצלחה!