האם על פי חוק המעסיק מחויב לשאול אותי בתחילת העבודה האם יש לי קופת פנסיה פעילה ואיפה?
התחלתי לעבוד בפברואר, אני עדיין עובדת באותו מקום. לפני כן במשך שנים היתה לי פנסיה פעילה רק בחברה אחת. מן הסתם היה על המעסיק הנוכחי שלי להפריש לחברה בתום 3 חודשי העסקה, וכן להפריש רטרו מתחילת החוזה.
מה שקרה בפועל זה שהמעסיק התחיל להפריש רק בתום 6 חודשים. בבירור שנעשה איתם היום הם טוענים שלא הודעתי להם על קופה פעילה ומכיוון שזו חובה שלי לדווח להם הם הסיקו שאין לי קופה ושהם אמורים להתחיל אחרי 6 חודשים. מנהלת החשבונות טוענת שאמנם במעמד הגיוס שלי קיבלתי טופס 101 בלי סעיף שאלה על פנסיה קיימת, אך שהיתה זו חובתי לדווח להם במידה וקיימת פנסיה פעילה.
האם מחובתם כמעסיק לברר איתי? ההיגיון אומר שכן, אני אמנם זו שרוצה לממש את הזכות לכספי פנסיה, אך הם בתור המעסיק אלו שאחראים לדאוג לכל מה שקבוע בחוק כדי למצות את זכויות העובד.
בנוסף, עד היום הופרשו לחברת הביטוח כספי פנסיה רק על חודש ספטמבר. כלומר המעסיק שלי העביר לחברה כסף רק בחודש השביעי להעסקתי, ובאוקטובר ונובמבר - נאדה.
אשמח לתשובות לגבי החוק ולגבי אופן הפעולה שלי בהמשך. אשמח לשמוע לגבי החוק בדבר התפטרות לאור המצב הזה, אם קיים.