אני עצמאי ועובד כפרילנס. עד לאחרונה עבדתי עם מקום פרטי (7 שנים עבדתי שם). לאחרונה עבודתי הופסקה באופן חד צדדי תוך הפרה בוטה של הסכמות שהיו בינינו. לאחר מכן, ביקשתי את דוחות התמלוגים (כמו תלוש משכורת שהוציא המכון הפרטי) מהשנתיים האחרונות כי גיליתי לא מעט טעויות (באופן מפתיע כולן לחובתי) בחישובי השכר. הם טוענים שאין להם את הדוחות הנ"ל ולכן לא יכולים להוציא לי אותם. רק כחצי שנה אחורה. האם זה מותר להם? האם הם מחויבים לשמור אותם לתקופה מסוימת? לצערי יש לי דוחות מהשנה האחרונה כי השאר נהרסו.
שאלה נוספת, מי שאחראית על חישובי השכר ללא תעודת מנהל חשבונות או חשבת שכר, האם זה חוקי?