שלום. שאלה קצת מורכבת:
1. אני עובד כממונה בטיחות בחברה המספקת שירותי ממוני בטיחות לחברות. משרד הכלכלה קובע לחברות איזה אחוז
משרה הן נדרשות להעסיק ממונה בטיחות. יש חברות רבות שנקבע להן יום אחד או יומיים בשבוע, ולכן לא שווה להן להכשיר ממונה בטיחות מטעמן במשרה מלאה, והן מעסיקות ממונה בטיחות חיצוני ליום או יומיים בשבוע, נניח מהחברה שאני עובד בה.
2. החברה משלמת למעסיק שלי את תמורת יום העבודה שלי, שמן הסתם כולל את עלות עבודתי, הוצאות נילוות, ורווח לחברה שלי.
3. אבל, כאשר אני לוקח יום חופש,
המעסיק שלי גורע ממני יום חופש, אבל אני נדרש להשלים את היום שהחסרתי במועד אחר (זה אפשרי בחודשים שבהם יש חמישה שבועות, שאז בחודש הזה החברה מקבלת אותי לחמישה ימים בחודש במקום ארבעה), כי החברה ששכרה אותנו צריכה לקבל את הימים שלה, וגם כדי שהמעסיק שלי לא יפסיד.
4. אם באופן תיאורטי אין לי כל ימי חוסר(תמיד יש בגלל
חגים, שגם אותם אני נדרש להשלים, אפילו שהחברה שמקבלת את השירות בכלל סגורה....)- אז תיאורטית יש מצב שאני יושב בהית ומקבל
שכר מלא (או שהמעסיק שלי שולח אותי להדרכות חיצוניות של בטיחות במפעלים שקונים הדרכה מהמעסיק).
אני מבין לבד שזו התנהלות לא תקינה ומנצלת מצד המעסיק (מדוע הוא גורע ממני ימי
חופשה אם אני בעצם עובד בתאריך חלופי בגין היום שבעצם נגרע ממני)- השאלה שלי היא האם ההתנהלות הזאת היא חוקית?