העסקתי מישהו למשרת מכירות תחת חשבונית ולא כעובד.
דרישות התפקיד היו ניסיון במכירות והגיע אלי בחור בגיל 40 בערך עם ניסיון והמלצות מאד חיוביות, יותר בתחום היעוץ השיווקי, אבל הבחור מאד הרשים אותי בכמה פגישות שהיו לנו לפני שהתחלתי את העבודה איתו והביע נכונות לעבוד קשה עקב כמה בעיות רפואיות שהובילו אותו לבור תקציבי קל.
העבודה היא
מהבית על מחשב במערכת ניהול לקוחות שלי ואני גם סיפקתי לו מכשיר טלפון עם קו שלי לקבלת השיחות. כמובן שהיו שתי פגישות הכשרה גם על המוצרים וגם על המערכת ובנוסף סופק לאיש המכירות כל התפריטים/מוצרים למכירה, שעות רבות של שיחות מוקלטות עם לקוחות, מסמכי הדרכה על המערכת ומסמך התאמת צרכי לקוח למוצר.
לאחר כחודש בעבודה הבנתי שהעובד בטלן, לא משקיע זמן ללמוד את החומר, שולח הצעות מחיר שגויות, מתחיל לעבוד בשעות מאוחרות ובקיצור מזלזל ולא רציני בכלל.
כמובן שבמהלך כל החודש אני מדבר איתו, מתקן איתו את הטעויות ושואל אם צריך עזרה, הסברים וכדומה שלרוב וחוץ מכה שאלות טכניות העובד טוען שאין בעיה.
משום שהעבודה היא מביתו הובהר לעובד שהוא צריך לשלוח הודעה בכל יום כשהוא מתחיל לעבוד ולעדכן באופן יומיומי טבלת שעות עבודה כדי שאוכל לעקוב אחרי השעות ולראות אם יש היגיון לפי ההספד.
הבחור לא שלח הודעה אפילו לא פעם אחת גם אחרי מספר פעמים שביקשתי וגם לא עדכן באופן יומיומי קבוע את טבלת שעות הנוכחות.
עם סיום העסקתו הוא הבהיר לי שלא יחזיר לי את מכשיר הטלפון שלי עד שלא אשלם לו את השכר על חודש דצמבר כשאת שעות העבודה העלה רק בתחילת ינואר. ביקשתי חשבונית מס, הוא שלח חשבונית עסקה, ביקשתי שוב חשבונית מס וקיבלתי אחת.
לפני העברת התשלום ביצעתי בדיקה השוואתית בין שעות הפעילות וההתחברותשלו למערכת לבין השעות המדווחות שלו ומצאתי סטייה משמעותית כמעט בכל ביום. דיווח שהתחיל לעבוד ב 9 ובפועל התחבר רק ב 1300, ציין שעבד 3 שעות אך הפעילות מציגה עבודה של שעה ועוד...
ניסיתי ליצור איתו קשר לבירור מספר פעמים בטלפון ובהודעות אך הוא לא עונה. דיברתי עם אישתו בטלפון וביקשתי שיחזור אלי וזה גם לא קרה.
מה עליי לעשות? האם לתבוע אותו על רשלנות ורמאות? האם לשלם לו מה שאני חושב? מה אני עושה עם הטלפון שאצלו בו גישה למייל , לטלפונים של לקוחות ובכלל היו בידיו חומרים שיכל להעביר למתחרים, בלי לדבר בכלל על זה שלא ביצע ולו מכירה אחת במהלך התקופה מה שגרם לנזק כלכלי.
תודה מראש